I just ride the life n striving for the best...!

I just ride the life n striving for the best...!

Monday, October 4, 2010

mengapa entry tu perlu?

salam kepada blogger skalian...mesti kalian sumer plek knapa entry ku berbunyi begini?berbunyi ke?or tertulis?boloss sajaa...!hahahaha~

di kala malam..(salu gune ayt nih!)..xdekla mlm sgt...kerana mlm masih mude dan masih blum melabuhkan tirainya....meniarapnya saya dicni sambil mengadap lptop,kerana ingin mngupdate blog saya...haihhh~...sedang aku berjalan2...smmgnya idea mncurah2 mahu tulis atau mahu dinukilkan di dlm blog..tp kerana rasa kemalasan..jari jemari yg kasar ini(de org pnh ckp!) terase malas utk megupdate...

update kalini adalah mngenai aktiviti saya pada sbtu aritu,hrp maaf kpd kalian semuanya...byk open hous tidak dpt sy hadirkan diri..saya tau anda smua mahu melihat saya di mjlis anda...tetapi apekan daya...saya mmpunyai tuntutan tggjwb yg lebih pnting utk diselesaikan!huhhhh!dahhh2!pesal aku berbicara mcm org indon nih..haihhhh~

oret2...kembli ke jln benar..ini gara2 byk bergaul ngn bibik2 di opis dan juga bibik di tmpt pernigaan milik pakcik saudaraku..waduh2!sengall bangattt guee...!!

okehh...sbtu ritu ngn ahad agk bz...mnguruskan sesuatu yg sememangnye pasti!byk open house xdpt dtg,sbb ksibukan...!bru aku fhm,bile ko da wat sesuatu benda..n ko da laburkan sesuatu utk ssuatu...mmg ko akn pulun abes2..!lg2 bende yg ko minat...fuhhh...!kaman2...this things getting bigger ns eriouss..no margin for error!sukses kita yokkk...!!!hahahha...

aku pergi ke itm shah alam,mnemanai pkteh aku,sbb pktehku de bukak kdai jual air ala2 bazar mlm@psr malam...bermcm2 jenis warna ada..mau lihatt?sile liht di bwh!



Hah..!!ape mcm?byk x air?byk giler...mmg mnarik minat org ramai..lg2 kpada adik2 manis yg de kat uitm tuh...hehhe...akupun turut serta menjual air sbb tau komisen akn diberi!muahahaha~
terimbas zmn2 kt utp..tgk dak2 ni turun mmbli air,n apabalila dorg bukak wallet,terserlah wajah di muke dorg yg risau utk kuarkan dwet utk mmbli..kerana apa?kerana berbajet utk prblnjaan hariann...ciannn~

jgn sedey adik2 yekk..(nape adik2 je dsbut?sdgkan ramai juga abg yg mmbeli?)..well~..hahahaha...abg juga pnh merasa sperti anda....mesti adik2 sumer xtau yg jual air tu seorg budak graduate kan?! (sayer la tuh!!)

bnde aku nk highlight kt cni,kite xknal sesorg tu slgi kite xnk kenal org tula...nmpk slelekeh,jual air...tp xsmestinye org yg niaga air,walaupun psr mlm ni,xdek pndidikan...heee~...so,jgn pndg2 rendah org yg niaga kecil2 di psr mlm ni,di fud court jua...mahupun di cafe pak ali v3...!huh!

sdgkan,org yg niaga air ni,leh dpt untung jual air sbyk sbulan gaji engineer dgn hnya berniaga air slame sminggu!ingt tuhh!!di tekankan dcni....biar keje xglamor..jnji mahsyukkk!dr keje glamorr..bulan2 skit watpe...lg baik bila kite keje glamor...tp sanggup wat keje xglamorr...sbb yg plg penting adalah duitnyaa..!muahahah~...

moral of da story,aku suke niaga..!sjak dr kecik lg aku suke niaga...xtaula nape...byk sjarah dye..kerana mnat niaga...aku pernah mnjual roti bkr kpda rkn2 kelas semasa aku drjah 3!ibu xsuruh wat,ibuku xsuruh aku niaga...duit blnja yg diberi sumer cukup..tp,aku da request ibu ku utk wat roti bkr,utk aku jual...biasenye aku mek hari sblum utk order soknye..tgk2?kecik2 lg da pndai niaga kan?hehehe..aku xkisah niaga ape2...yg pnting,dpt dwet..n puass!xyh wat compny engineering pun xpe...pening kpala jek...hahaha...


so,tu je kot,tbe2 rase hilg idea...myb kerana mlm smakin tua..dan aku pelrukan ksh syg mlm utk tdur nyenyak bersama skeping bantal yg tgu hyt je nih...haiihhh~

oraite..slmt mlm rkn2...!ape?nk gmbr?alaa...nk gk ke?haihhh...yela..hamek2....siler jgn pass gmbr sy kpda org ramai yek..muahahaha~


Kurang manis dcni kerana rase manis itu di ambil oleh coffeee..skian!daaaa!!


1 comment:

  1. aku rase entri dh cun ...
    tp closing die still lemah ...
    closing UP diri sndiri ...
    hahaha

    ReplyDelete

Siler2la komen yek!