I just ride the life n striving for the best...!

I just ride the life n striving for the best...!

Wednesday, March 3, 2010

Qada' dan qadar...

Salam~!

hurmm....qada' dan qadar...tajuk insaf plak rini.....tajuk arini berkenaan ape yg terjd pd ari ini...
camne mau mule ek...al kisahnye...aku selalu men futsal kat cyberjaya...yg knealnye dak utp sorg jek,tp disbbkan bola tu bulat dan universal...maka bertmbh2la kwn baru aku...

so,dsbbkan bertmbh kwn baru nih...aku kenal la sorg mamat nih..name pgilan dye mok jek..akupun xtau pe name sbnr dye...tp lame aku men futsal ngn dye...dr taun lepas lg...leh kate...sjk dr bulan 5 taun lepas....men futsal kitorg mcm biase...so,mkn lame..mknla mngenali satu sama lain...

disbbkan injury kaki ritu..hpir sbulan gkla aku xleh men ftusal...so,sbulan gk la aku xgi cyberjaya tuh....then tbe2 jek pg td mmbr aku msg...
Karpes : "naim...aku lupe nk gtau ko...aku serabut sgt mgu lepas sampai lupe nk impom ko..."
aku :
"ape dye?smcm jek ko nih...????"
Karpes : "Mok da mninggal weh mgu lepas...."

aku :
"...................................." (terkedu!)

Innalillah...aku xtau nk ckp ape...melainkan terkedu...frust pun ade sbb mmber lmbt gtau....rase mcm bru je lg bertepuk tamapr..gurau2,n mase last2 men ngn dye..dye de ckp...kite ni da lame men futsal...tp xpnh pun mek gmbr...so,ritu..aku ngn dye bwkla kamera utk mek gmbr kitorg men futsal....hurmm....sedey kot...even xdekla rpt mane...tp,bile ingt2 balik..tu mcm hint plak dye nk pegi jauh....adoii...sebak lak ingt...hurmm...

salu utk men futsal..mmg dye akn book kan..n dye akn gunekan dwet dye dulu..kalo dye xbook,maka xjd la futsal tuh...pasni..da xdek sape book,n xmen da kat cyberjaya tuh..sure terkngkan si arwah kami kwn2...Ya Allah ya tuhanku....moga kau tempatkan dye di kalangan org2 yg beriman....

pe2 pun..aku doakan moga si arwah tenang di alam baru..tuhan sygkan dye lg....
pengajrannye...ajal maut tu di tgn tuhan...kite xtau bile ajal kite nk dtg,bile2 je tuhan leh amek...kite akn rase sedey bile org tu rpt ngn kite...so,slagi org yg kite syg de dkt2 ngn kite...sygilah mereka...gembirakanlah mereka...jgn mereka da xdek,baru terkial2 nk tnjukkan ksh syg kite....

Mari same2 kite sedekahkan Al-Fatihah utk si arwah.....innalillah wainnailaihi rojiuunnn....

No comments:

Post a Comment

Siler2la komen yek!